U obrazovnom kontekstu blog je mnogo više od "internetskog dnevnika", kako se taj alat najčešće definira. Kroz jednostavno online sučelje, učitelji i učenici mogu objavljivljivati sadržaja ne samo u obliku tekstova već i u obliku prezentacija, slika, videa i zvučnih zapisa. Pisanje komentara na objavljene sadržaje omogućuje sve oblike interakcije (sadržaj-učenik-učenik-učitelj-stručnjak) te na taj način potiče promišljanje, razmjenu mišljenja i diskusiju. Sadržaji se mogu organizirati prema kategorijama te se na taj način tematski grupiraju. Jednako tako formiranjem stranica i podstranica mogu se objaviti različiti statični sadržaji i oblikovati zadaci te timovi učenika koji na njima mogu raditi. S druge strane svaki učenik na određenu temu može formirati svoj blog te se linkovima povezati s blogovima članova svoje grupe.
Blog omogućuje učenje temeljeno na istraživanju. Pomoću sadržaja i linkova objavljenih od strane učitelje te RSS čitača, učenici mogu dalje istraživati informacije sa srodnih stranica.
Blog omogućuje suradničko učenje u kojem učenici svoja iskustva, istraživanja i promišljanja pišu kao postove ili komentare, stvaraju multimedijska izvješća i linkove na stranice vezane uz područje proučavanja. Pomoću alata za društveno istraživanje (npr.del.icio.us) mogu označiti zanimljive stranice na zadanu temu te ih međusobno dijeliti.
Blog može višestruko motivirati učenike na učenje: različite mogućnosti istraživanja na zadanu temu, preuzimanje inicijative u izražavanju svoga mišljenja i predstavljanje svojih uradaka u različitim medijima (tekst, slika, prezentacija, video isječci…). Svoja promišljanja mogu objaviti bilo kad i u bilo koje vrijeme unutar roka za zadani projekt. Povratna informacija od suradnika u timu (drugih učenika) i učitelja u obliku komentara ili uputa određuje učenicima smjer istraživanja.
Blog je alat koji omogućuje učiteljima da sadržajima, zadacima (statičke stranice i postovi), komentarima, multimedijima, linkovima:
- potiču učenike na sudjelovanje
- određuju tempo učenja
- uspostavljaju sustav podrške u učenju
- prate učenikov rad i postignuća
Primjeri
- učenici mogu koristiti blog za odgovaranje na pitanja u domaćoj zadaći, dok na sljedećem satu možemo tražiti od učenika da analiziraju i komentiraju tuđe odgovore
- učenici mogu na blogu objavljivati radne verzije svojih radova, na koje onda daju komentare nastavnik ili drugi učenici
- budući da blogovi mogu biti kolaborativni, mogu poslužiti i za grupni rad učenika
- učenici pišu osvrt na pročitano djelo
- blog koristimo kao diskusijski forum: postavimo pitanje, tj. odredimo temu, a učenici odgovaraju u prostoru za komentare
- učenici mogu objavljivati na blogu svoje prezentacije koristeći Slideshare koji omogućava postavljanje prezentacije i dodavanje zvučnog zapisa
- na isti način nastavnik može na blogu objavljivati svoje prezentacije
- nastavnik na blogu može objavljivati razne obavijesti, popis literature, linkove na dodatne sadržaje vezane uz predmet i sl.
Prednosti
- korištenje bloga je vrlo jednostavno (Blogs in Plain English)
- učenici uče izražavati svoje mišljenje i razmjenjivati različite poglede na temu, što pridonosi i stvaranju novih ideja
- korištenje bloga omogućuje učenje nezavisno od vremena i mjesta (bilo kad, bilo gdje)
- blog (kao i ostali asinkroni mediji) daju učeniku vrijeme za razmišljanje
- korištenje bloga stvara obrazovanje usmjereno na učenika
- korištenje bloga potiče učenike na aktivnost tijekom cijelog tečaja
- korištenje bloga pomaže učenicima u razvijanju kompetencije komuniciranja na materinjem (ili stranom) jeziku
- korištenje bloga omogućuje interakciju učenika unutar i izvan razreda
- korištenje bloga uključuje i učenike koji su inače zatvoreniji ili sramežljiviji
- korištenjem bloga za diskusije potičemo učenike da se u svojim odgovorima nadovežu i na komentare drugih učenika (bilo da se s njima slažu ili ne), čime se razvija međuljudska kompetencija
- korištenje bloga čini učenje manje formalnim
Nedostaci
- svi učenici moraju imati računalo s pristupom Internetu
- nije pogodan za probleme koji zahtijevaju trenutno rješenje
- neki učenici više vole jednosmjerno učenje u kojem im se kaže što moraju napraviti (ne žele istraživati, preuzeti inicijativu, djelovati proaktivno)
- pitanje je da li se socijalne kompetencije razvijaju na zadovoljavajući način korištenjem interaktivnih i kolaborativnih tehnologija
- nemogućnost kontrole rječnika i gramatičnosti u postovima
- isti problem kod komentara na postove može se riješiti korištenjem opcije za odobravanje komentara prije objavljivanja
- redoslijed tema tečaja na blogu (odozdo prema gore), što može biti zbunjujuće i nepregledno
Very interesting article, it gives good information about e-learning potential.
ОдговориИзбришиEdis Demic